Strategia CSR
Zanim hasło CSR stało się popularne w Polsce, my już realizowaliśmy jego założenia w praktyce. Historia CSR w MPS International zaczęła się wraz z rozpoczęciem działalności naszej firmy na początku lat 90-tych, zaś sformalizowanie inicjatyw CSR nastąpiło w 2013 roku.
Kierunkowskazem MPS International dla realizacji polityki społecznej odpowiedzialności biznesu jest Strategia CSR na lata 2014 – 2018 zawierająca Program CSR, Procedurę CSR oraz Kodeks Etyki.
Strategia CSR opiera się na trzech filarach zrównoważonego biznesu:
Środowisko – Dbanie o przyszłość kolejnych pokoleń poprzez zrównoważony rozwój firmy minimalizujący negatywny wpływ na środowisko naturalne.
Firma – Doskonalenie kompetencji pracowników z uwzględnieniem ich ambicji i potencjału, z poszanowaniem praw człowieka oraz dbałością o bezpieczeństwo pracy.
Społeczeństwo – Kształtowanie postaw etycznych wśród naszych partnerów biznesowych i społecznych.
Działania w ramach Programu CSR
1. Utrzymanie i ciągłe doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania obejmującego: ISO 9001, ISO 14001, ISO 22716, ISO 13485, EcoCert, RSPO
2. Opracowanie zasad oraz wzmocnienie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej z interesariuszami firmy
3. Wdrożenie programów szkoleniowych doskonalących kluczowe kompetencje pracowników (m.in. Akademia Menedżera oraz MPS Café)
4. Realizacja Polityki BHP oraz doskonalenie działań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy naszych pracowników, klientów oraz firm zewnętrznym przebywających na terenie naszej firmy
5. Stałe poszerzanie wiedzy i edukacja pracowników w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy
6. Wdrażanie nowych standardów i działań w zakresie ochrony środowiska naturalnego (m.in. budowa podczyszczalni ścieków, wdrożenie standardu RSPO, uwzględnianie wymagań FSC ograniczających nielegalne wycinanie lasów, produkcja opakowań na bazie HDPE GREEN)