Strategia CSR
Zanim hasło CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu, stało się popularne w Polsce, my już realizowaliśmy jego założenia w praktyce. Historia CSR w MPS International zaczęła się wraz z rozpoczęciem działalności naszej firmy na początku lat 90. ubiegłego wieku, zaś sformalizowanie inicjatyw nastąpiło w 2013 roku.
Tworząc i wzmacniając relacje wewnętrzne oraz zewnętrzne działamy na podstawie Kodeksu Etyki, który zawiera:
W odniesieniu do interesariuszy zewnętrznych:
- deklarację uczciwej konkurencji – stosowanie wolnej i uczciwej konkurencji opartej na szacunku
- deklarację przeciwdziałania korupcji – bezwzględny brak akceptacji dla: łapówkarstwa, korupcji, defraudacji, oszustwa, nieuczciwych i nieetycznych praktyk biznesowych oraz zachowań korupcyjnych, czy nadużyć związanych z pełnieniem funkcji i realizacją zadań
- zasady relacji z podmiotami zewnętrznymi – budowanie relacji w oparciu o wzajemny szacunek i zaufanie
- zasady relacji z klientami – dbanie o przestrzeganie procedur wewnętrznych, rzetelne, odpowiedzialne i kompetentne informowanie o warunkach współpracy na każdym jej etapie
- zasady relacji z dostawcami – przestrzeganie norm i procedur przy wyborze dostawców, zapewnienie rzetelnej informacji, zachowanie należytej staranności przy zawieraniu umów, dokonywanie uczciwej oceny dostawców
- zasady relacji z lokalną społecznością – poszanowanie godności i otwarte wolne od dyskryminacji podejście do każdego przedstawiciela lokalnej społeczności
- deklarację utrzymania standardu ISO 14001 dotyczącego ograniczenia negatywnego oddziaływania prowadzonej przez nas działalności na środowisko.
W odniesieniu do interesariuszy wewnętrznych:
- deklarację równych szans zatrudnienia, awansu, rozwoju i doskonalenia zawodowego – zagwarantowanie równego traktowania wszystkich osób podchodzących do procesu rekrutacji, dbanie o dobre relacje z pracownikami, jasne określenie praw pracowniczych i roli kadry kierowniczej
- zapewnienie bezpieczeństwa i zdrowia pracowników – nieustanne dążenie do poprawy bezpieczeństwa i ochrony zdrowia pracowników oraz innych osób współpracujących z firmą, stałe analizowanie i nadzorowanie warunków panujących w miejscu pracy, bezwzględne przestrzeganie prawa w zakresie bhp, budowanie i poszerzanie świadomości pracowników, zapewnienie środków ochrony osobistej, eliminacja zagrożeń w miejscu pracy
- zasady komunikacji – przekazywanie bieżących informacji dotyczących firmy, doskonalenie kompetencji kadry kierowniczej w zakresie komunikacji, umożliwienie wyrażania opinii i sugerowania rozwiązań
- powołanie rzecznika ds. etyki – gwarancja społecznej kontroli przestrzegania Kodeksu Etyki oraz aspektów etycznych procesu zarządzania zasobami ludzkimi, zapewnienie anonimowości osobom zgłaszającym naruszenia, postępowanie ze zgłoszonymi naruszeniami w sposób zgodny z wewnętrzną procedurą.
Działania strategiczne CSR
- Utrzymanie i ciągłe doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania, obejmującego: ISO 9001-14001, ISO 13485; wymogi IFS HPC, GMP, SMETA, Ecocert/Cosmos, RSPO
- Działania charytatywne
- Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
- Kształtowanie postaw etycznych wśród dostawców
- Promocja zdrowia
- Promocja ochrony środowiska
- Promocja edukacji, kultury i sztuki
- Rozwój pracowników
- Wolontariat pracowniczy
- Kształtowanie postaw etycznych wśród pracowników

Środowisko
Dbanie o przyszłość kolejnych pokoleń poprzez zrównoważony rozwój firmy minimalizujący negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Firma
Doskonalenie kompetencji pracowników z uwzględnieniem ich ambicji i potencjału, z poszanowaniem praw człowieka oraz dbałością o bezpieczeństwo pracy.

Społeczeństwo
Kształtowanie postaw etycznych wśród naszych partnerów biznesowych i społecznych.