Koszalińska firma, zajmująca się produkcją kosmetyków, środków czystości i opakowań, mimo trwającej pandemii i związanej z nią ograniczeń, aktywnie wspiera kulturę i artystów. Za nami dwa wydarzenia, które MPS International przeniósł do wirtualnej rzeczywistości.

MPS jednym ze swoich znaków rozpoznawczych uczynił galerię, działającą na parterze budynku biurowego firmy. Kilka razy w roku przedsiębiorstwo zaprasza do swoich wnętrz miłośników sztuki na wernisaże. Wystawiali się tu już zarówno lokalni artyści, jak i z innych regionów kraju.

– Kolejna wystawa miała odbyć się w marcu. Początkowo przełożyliśmy jej termin. Ostatecznie zdecydowaliśmy się ją odwołać do czasu zniesienia ograniczeń – tłumaczy Marcin Napierała, PR & Promotion Manager. – Mamy nadzieję, że sytuacja się na tyle uspokoi, że we wrześniu będziemy mogli zaprosić Państwa na wernisaż komiksów i satyrycznych rysunków „Smutne historie” artysty pod pseudonimem Iskra.

Jednak to wcale nie oznacza, że w MPS International zaprzestano szukania form wpierania i promocji kultury oraz artystów. Działania te zostały przeniesione do Internetu. 19 kwietnia na Facebooku odbył się koncert duetu Lucy & Tom pt. „Hotel De Luxe”. Zgromadzona publiczność mogła wysłuchać przede wszystkim jazzowych ballad. MPS International został mecenasem tego wydarzenia.

– W czasie, kiedy gospodarka się przewraca, jest taka firma – MPS, która tego wieczoru postanowiła zostać naszym mecenasem. To jest piękne i bardzo serdecznie dziękujemy – mówił podczas koncertu Tom, gitarzysta.

Koncert transmitowany był na żywo, ale jego zapis jest wciąż dostępny na facebookowych profilach MPS oraz artystów.

Na tym współpraca MPS i duetu Lucy & Tom się nie zakończyła. W miniony piątek, 8 maja – również na Facebooku – odbył się wirtualny wernisaż.

– Z przyczyn obiektywnych wernisaże w Galerii MPS nie mogą się odbywać, ale i na to znaleźliśmy sposób – cieszy się Marcin Napierała. – Podczas wystawy „Paris, Paris…” zaprezentowaliśmy zdjęcia autorstwa Lucy z jej ukochanego miasta – Paryża. Jesteśmy przekonani, że tę stolicę mody, stylu, pysznego jedzenia i romantycznej miłości mało kto zna od strony, jaką można zobaczyć na fotografiach! Pokaz uświetniają muzyczne improwizacje w wykonaniu duetu Lucy & Tom.

Wernisaż – jak każdy inny – otworzyła prezes MPS International Wanda Stypułkowska: – Byłoby mi znacznie przyjemniej spotkać się z państwem osobiście w naszym obiekcie, ale czasy są, jakie są. Dlatego bardzo się cieszę, że moi współpracownicy znaleźli metodę, umożliwiającą podtrzymanie tradycji i otwarcie kolejnej wystawy. Cieszę się również, że są tak wszechstronni artyści, którzy chcą z nami współpracować i pokazywać się. My chętnie ich wspieramy.

Lucy to wykształcona śpiewaczka Agnieszka Lucya (mezzosopran), grająca także na skrzypcach i fortepianie. Do Paryża wyjechała na studia, ale mieszkała tam przez 11 lat.

– Moja mama jest malarką, dlatego zawsze chciałam związać się w jakiś sposób z obrazem – zdradziła podczas otwarcia wystawy. – Szybko zorientowałam się, że interesuje mnie codzienne życie ludzi, swego rodzaju teatr życia, który dzieje się w Paryżu. Do pokazania tego nie jest potrzebna piękna architektura czy zabytki.

Tych na prezentowanych zdjęciach nie zobaczymy. Fotografie przedstawiają głównie ludzi. Często ukazują Paryż od strony, jakiej nie znamy – biedy, bezdomności, szarej codzienności. Wrażenia dodatkowo potęgują muzyczne improwizacje.

– My z Tomem od pewnego czasu nie tylko gramy piosenki, ale też bardzo lubimy improwizować. Uwielbiam poezję. Wyszukałam więc teksty najbardziej znanych poetów, jak np. Charles Baudelaire, Alfred de Musset, Jacques Prevert czy Jan Lechoń. Starałam się wybrać wiersze, które niekoniecznie mówią o Paryżu, ale o samotności. O Paryżu mówi się, że jest miastem miłości albo miastem świateł. Ale to też miasto samotności. Chciałam to połączyć z uczuciami, które nas teraz dotykają w związku z koniecznością bycia w izolacji – wyjaśniła Lucy.

Po prezentacji zdjęć każdy z internautów, uczestniczących w wernisażu na żywo, mógł zadać pytanie artystce. Nagranie transmisji jest dostępne na facebookowym profilu MPS International. Firma nie wyklucza organizacji kolejnych wydarzeń kulturalnych online, jeśli sytuacja epidemiczna nie pozwoli na spotkanie się w tzw. realu.